Friday, April 29, 2011

28.04.11

Neljapäev.
Täna oli küll hullumeelne päev:) kohe räägin siis algusest lõpuni.
Algas kõik öösel, kui nägin unes et hobused panid koplist läbi, hommikul ärgates mõtlesin koguaeg ,et andku jumal ,et seda pole juhtunud. terve tee kui kõndisin talli tee otsast, kus martin mu maha paneb talli mõtlesin koguaeg ,et olge palun koplis.
Nii jõudsin siis talli ja keerasin ukse lahti ja panin võtme lauale, aga olin nii närvis ja ei märganud seal mitte mingit kirja,mis oli minule jäetud. Vahetasin riided ära ja läksin vett hobustele laskma ja kohevaatama kas on kõik korras, enne tallisnägin veel et varsad on sees ja ka port-artul,sisi mõtlesin et jusiis ei ole pannud läbi,kuna tavaliselt just need varsad panevad läbi:)
Kui olin juba tükk aega vaadanud ,kes koplis pole kedagi siis oli küll väga jube tunne ,kuna nad eelmine päev ,kui mina olin läinud panid ka läbi ,mõtlesin kohe ,et panid läbi.
Helistasin ruttu riinale ,et tead nüüd on selline jama ,et hobused pole koplis.. riina küsib aga mis moodi ei ole kus nad siis on? mina ütlen et ei tea.ise olen jumala paanikas, et mis nüüd saab, ma ju üksi ka tallis, siis riina ütleb et aga millist koplit sa vaatad, ma vastan kohe ,et seda kus nad ikka on.. siis riina ütleb ,et kas sa laual kirja ei näinud? mina polnud muidugi mingit kirja näinud... ja siis seletas kõik ära ,et eile tõsteti hobused sinna koplisse ,kus nad iga suvion.. ja kui läksin ja lugesin kirja ära ja tagasi tulen kuulen jube madin käib jooksen õue ja hobused tulevad sellise jooksuga et jube, kohe lehvitasin kätega, et nad läbi ei paneks, pärast ei saa veel pidama.
aga õnneks said lasin siis neile ka vett ja tegin natukene silo rulli lahti, et saaksid paremini nosida.
Siis hakkasin bokse tegema,ja lasin havanna ja rihanna välja.
Täna olin väga tubli, tegein ka talli otsas asuva valge riiuli puhtaks, pesin kõik ära ja pühkisin ka.
Siis tuli see väiek tüdruk talli, ta nimi on lili...söötsime koos jänest ja kontrollisime koos ühe kopli üle ja ühe kopli prandasin üksi ära,kuna tal olid potased ,ei saanud ta sinna tulla.
Siis hakkas lili ponisid harjamaja mina pühkisin vähekäigu ära ja ühe vahekäigu pühkisime koos,lili tahab koguaeg tööd teha ja aidata. väga vahva tüdruk on.
siis tõime havanna ja rihanna sisse ja viisime jumbu ja morgani välja.. ja hiljem lasin ka unistuse sinna üksi jooksma.et saaaks mõnusat päikest nautida.
Siis läks lili jumbuga sõitma ma aitasin tedaj a tegin talle harjutusi,mis talle väga meeldisid.Siis tuli riina talli ja läks ka riku sõitma,kelle poni tegelikult jumbu on ja riku sõitis väga hästi( riku on riina poeg,sügisest läheb kooli).
Kuni nemad sõitsid jätsime lisanni nendega ja lasime tatid välja ja ka dilma...varsad otsisid väga karja, aga kari oli kaugel, dilma oskas kohe minna teadis, kus kari on aga varsad on totud ja ieläindu järgi.mõtlesin et viina nad sinna aga siis nad jõid vett ja läksin talli, saime natukene jutustada ja tegutseda riinagakui riku äkki tuleb siki,siki kus emme on.. ma ütleisn et teisel pool talli,ja riku ütles et ruttu varsad pandi läbi,ma passin ei ole võimalik.. nad panid uuest koplsit läbi vanasse koplisse.. nii ma siis läksingi neile järgi, 3totut üksi koplis teisi otsimas.
kui olin päris pika maa maha kõmpinud jooksid nad rõõmsalt minust mööda ja olid poolel teel kojukui sain ühe varsa kinni,siis tulid rahulikult ka teised järgi,aga oli ju vaja kraav ületada,lasin nööri pikaks ja üritasin koos hüpata,enda arust läks hästi aga kui varss oli kraavi ületanud mõtles ta äkki ,et päris vinge oleks ruttu eest ära panna ja mind järgi peaaegu ,et lohistada. õnneks suutsin kinni hoida ja saime nad lõpuks tagasi õigesse koplisse.. aga oh õudust siis tulid jube suure madinaga kõik 20hobust ja ruttu väga kiirelt üritasime kopli selle koha ära parandada,kust nad läbi panid.. õnneks said nad pidama ja hakkasid jooma vett.
Siis läksin sõitma ühe sentaga, kellega riina juba päris pikalt sõitnud ,kuna ta läinud päris jonnakaks ja kasutab ära inimesi. suust on tuim, tõmbab alt minema jne.. läksin siis sõitma oli väga tubli algul, tegime suurel ringil sammu ja palju peatusi, volte ja ka poolpeatusi ja teistpidi ka ja kõndisime üle lattide. siis oli hobune täitsa okei, aga natukene ikka närviline ,kuna tal väga tugev karja loomus, keegi peab koguage temaga trennis olema koos, et mitte üksi aga ma olin üksi ja kõrval kohe on koppel ja jumal kus ikka tiris mind sinna.. aga olgu saime lõpuks selle korda, et enam nii palju ei tirinud ja mõtleisn e,t nüüd võiks traavi teha ,et galoppi pidi tulema tegema riina,et ma vb ei saa sellega nii häsit hakkama ,et paneb alt ära vms.. ja kui traavile läksime ja olime pool ringi traavi teinud siis järsku käis mingi kiiks ja pani kalopis alt minema. oli päris tükk tegu ,et selga jääda ise ja teda veel maha ka rahustada, võtsin väikesele ringile,vähemalt üritasin ja lõpuks sain traavile ja lõpuks ka sammule, siis mõistsin et ei mina isegi mitte traavi ei tee täna temaga hetkel ,et mis mõtteg ma temaga võitlen ja maadlen, siis kogu riina senine töö asjata ja kõndisime ja riina läks temaga hiljem sõitma.
Siis talli jõudes andsin veel hobustele süüa ja joogi ette. Ja tegin lilile sõitu unistusega, see on jube loom ikka,korraks paigale jääd või tahadp eatust teha on tema kohe koos sinuga pikali, õnneks on pisike šetlandi poni ,et pole suur aga see komme on vastik ja nõme ikkagi.
sõitis siis nii ,et päitsetest oli nöör läbi pandud ja ma olin kõrval ja vahepeal võtsin pikaks nööriks ja olin käekõrval. traavi tegime ja igats harjutusi. lilile väga meeldis.
siis nokitsesin veel tallis ringi.
Täna olin päris pikalt tallis ja jubedalt väsinud päeva lõpuks.
tsao:) selline oli siis neljapäev. üks päev veel ja ongi nv.

No comments:

Post a Comment